Warunki udzielania TELEPORAD
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1395) z późniejszymi zmianami ( ostatnia zmiana z dnia 5 marca 2021 ) informujemy że:
Przychodnia Zdrowie – Legionowo Sp. z o.o. udziela teleporad drogą telefoniczną:
- TELEPORADY udzielane są w godzinach pracy lekarzy.
- Termin teleporady ustalany jest przez pacjenta z obsługą rejestracji.
- Lekarz w wyznaczonym dniu i godzinie kontaktuje się z pacjentem, dzwoniąc do niego, na wskazany przez Pacjenta numer telefonu. W sytuacji gdy, pacjent nie odbierze telefonu od lekarza, po podjęciu przez lekarza 3 krotnej próby połączenia w odstępie min. 5 min., następuję anulacja teleporady. Pacjent w celu uzyskania nowego terminu teleporady, musi ponownie skontaktować się z rejestracją.
- Przed udzieleniem teleporady następuje potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to przede wszystkim na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru. Następnie Lekarz przeprowadza wywiad z pacjentem oraz analizuje jego dokumentacje medyczną. Następnie udziela Pacjentowi świadczenie zdrowotne, czyli ustala jednostkę chorobową, oraz zleca właściwe postępowanie medyczne.
- Lekarz ocenia, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta. Jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady pacjent zostanie poinformowany o konieczności stacjonarnej wizyty.
Umówienie bezpośredniej wizyty następuje zawsze, gdy:
- Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
- Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
- Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
- Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
- Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Umówienie teleporady następuje, gdy:
- Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2, z wyłączeniem dzieci do 2 r.ż.
- Chcesz uzyskać recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Prosisz o zaświadczenia o stanie zdrowia.
- Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
Podczas teleporady uzyskasz od swojego lekarza przede wszystkim:
- Zalecenia,
- e-zwolnienie,
- e-receptę,
- e-skierowanie,
- zlecenie na test na koronawirusa,
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
W związku z ciągłym zagrożeniem Covid-19, ponownie bardzo prosimy Państwa o stosowanie się do zasad bezpieczeństwa, które nasza placówka wprowadziła na czas pandemii!
Najważniejsze zasady:
– Do placówki medycznej przychodzimy zawsze w masce ochronnej. Na ternie placówki obowiązuje zakaz zdejmowania masek ochronnych z twarzy.
– W placówce medycznej dezynfekcja rąk oraz pomiar temperatury ciała odbywa się w głównym holu.
– Osoby umówione na wizytę bezpośrednią, prosimy o przychodzenie na ściśle wyznaczoną godzinę.
– Na terenie przychodni prosimy o zachowanie bezpiecznego odstępu.
– Prosimy o przekazywanie zawsze prawdziwych informacji nt. stanu swojego zdrowia naszym konsultantom rejestracji, którzy zaproponują bezpieczną formę kontaktu z lekarzem.
Bardzo prosimy o wyrozumiałość i stosowanie się do podstawowych zasad bezpieczeństwa!
Deklaracje wyboru lekarza POZ:
Deklaracja Lekarza POZ i pielęgniarki
Cenniki usług:
- Cennik Badań laboratoryjnych
- Cennik badań USG
- Cennik konsultacji lekarskich i zabiegów medycznych
- Cennik szczepień dzieci i dorosłych
- Cennik medycyny podróży
Grafik pracy lekarzy POZ i specjalistów:
Jak przygotować się do badania ?
Internetowe Konto Pacjenta IPK
Przydatne strony:
Gabinety wynajęte:
Diagnoza i terapia logopedyczna – mgr Karolina Graf
Konsultacje pod nr tel. 608 – 807 – 588
Poradnia Ortopedyczna – dr Białoszewski
Konsultacje pod nr tel. 604 – 094 – 897
Stomatologia rodzinna
Wizyty pod nr tel. 22 793 – 91 – 90
Zapoznaj się naszą informacją o administratorze danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ZDROWIE LEGIONOWO SP. Z O.O. Ul. Gen. J. Sowińskiego 15A; 05-120 Legionowo, prowadząca Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zdrowie, reprezentowana przez Lidię Kołakowską – Fudalej.
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Andrzej Peńsko, Tel. +48668906046. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesów Zakładu Leczniczego, na podstawie art. 6 i 9 rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi, a w wypadku braku takowych, zgodnie z ustaleniami zawartymi w dokumencie: Retencja danych osobowych. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, wyrażenia sprzeciwu przeciw przetwarzaniu tych danych osobowych, prawo do usunięcia danych (o ile ma to zastosowanie) oraz prawo do przenoszenia danych.
Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem koniecznym w wypadku udzielenia Pani/Pana świadczeń medycznych przez Zakład lub zawarcia z Panią/Panem umowy. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w systemach informatycznych Zakładu.