Warunki udzielania TELEPORAD
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1395) z późniejszymi zmianami ( ostatnia zmiana z dnia 5 marca 2021 ) informujemy że:
Przychodnia Zdrowie – Legionowo Sp. z o.o. udziela teleporad drogą telefoniczną:
- TELEPORADY udzielane są w godzinach pracy lekarzy.
- Termin teleporady ustalany jest przez pacjenta z obsługą rejestracji.
- Lekarz w wyznaczonym dniu i godzinie kontaktuje się z pacjentem, dzwoniąc do niego, na wskazany przez Pacjenta numer telefonu. W sytuacji gdy, pacjent nie odbierze telefonu od lekarza, po podjęciu przez lekarza 3 krotnej próby połączenia w odstępie min. 5 min., następuję anulacja teleporady. Pacjent w celu uzyskania nowego terminu teleporady, musi ponownie skontaktować się z rejestracją.
- Przed udzieleniem teleporady następuje potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to przede wszystkim na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru. Następnie Lekarz przeprowadza wywiad z pacjentem oraz analizuje jego dokumentacje medyczną. Następnie udziela Pacjentowi świadczenie zdrowotne, czyli ustala jednostkę chorobową, oraz zleca właściwe postępowanie medyczne.
- Lekarz ocenia, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta. Jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady pacjent zostanie poinformowany o konieczności stacjonarnej wizyty.
Umówienie bezpośredniej wizyty następuje zawsze, gdy:
- Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
- Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
- Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
- Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
- Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Umówienie teleporady następuje, gdy:
- Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2, z wyłączeniem dzieci do 2 r.ż.
- Chcesz uzyskać recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Prosisz o zaświadczenia o stanie zdrowia.
- Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
Podczas teleporady uzyskasz od swojego lekarza przede wszystkim:
- Zalecenia,
- e-zwolnienie,
- e-receptę,
- e-skierowanie,
- zlecenie na test na koronawirusa,
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
W związku z ciągłym zagrożeniem Covid-19, ponownie bardzo prosimy Państwa o stosowanie się do zasad bezpieczeństwa, które nasza placówka wprowadziła na czas pandemii!
Najważniejsze zasady:
– Do placówki medycznej przychodzimy zawsze w masce ochronnej. Na ternie placówki obowiązuje zakaz zdejmowania masek ochronnych z twarzy.
– W placówce medycznej dezynfekcja rąk oraz pomiar temperatury ciała odbywa się w głównym holu.
– Osoby umówione na wizytę bezpośrednią, prosimy o przychodzenie na ściśle wyznaczoną godzinę.
– Na terenie przychodni prosimy o zachowanie bezpiecznego odstępu.
– Prosimy o przekazywanie zawsze prawdziwych informacji nt. stanu swojego zdrowia naszym konsultantom rejestracji, którzy zaproponują bezpieczną formę kontaktu z lekarzem.
Bardzo prosimy o wyrozumiałość i stosowanie się do podstawowych zasad bezpieczeństwa!